lørdag 26. mars 2011

Kundetur til Åre

På mandag fikk jeg invitasjon fra Via Travel om å være med på kundetur til Åre. Med alt fra reise til overnatting og 3-retters middag spandert:) Gjett om jeg ble glad! Ja selvfølgelig ville jeg det!
Så jeg pakket en liten, men etter hvert stappfull koffert uten helt å vite hva dette spennende døgnet ville bringe.. Jeg fikk beskjed om å ta med noe varmt, at toget gikk kl 1658 med retur tirsdag dagen etter kl 1758. NICE!!

Etter litt overtaling og koordinering synes samboeren min det var greit at jeg etterlot ham som gressenkemann for et døgn... Jeg kom hesblesende til jernbanestasjonen hvor jeg ble møtt av 6 fanastisk hyggelige og reiseklare damer. Togturen gikk raskt da vi fikk litt å spise samt en heller vanskelig quiz å bryne oss på.

Vel fremme i Åre kom en bygdeorginal svenske med de største bollekinn og det bredeste smilet jeg noen gang har sett "Hei och välkomna til Äre fjällby" Mer velkommen er det lenge siden jeg har følt meg:)
Vi ble skysset opp til Fjällgärden hvor vi skulle overnatte.. Et skikkelig koselig og ærverdig, lite hotell midt i bakken(som jeg aldri har sett etter mine utalige turer til Åre...Sveisblind kanskje?!)
Vi ble utdelt hvert vårt rom og som velkomst hadde vi fått sjokolade, skistrømper og morgenkåpe på rommet (takktakk Fjällgärden) Bilde av rommet nedenfor. Det minste badet jeg har sett på et hotell til nå...Man måtte sitte på do for å dusje:)) hihi
Deretter inn i baren for et glass Tattinger Champagne så til restauranten for en herlig 3-retters middag med vin. Vi avsluttet kvelden etter dette da vi alle var litt tom for krutt.


Dagen etter startet vi med en en god forkost og en ommvisning på hotellet som har 62 rom (med og uten dodusj), hvorav 6 suiter og Åre's desidert beste afterski!! (kommer tilbake til det)
Med minibuss ble vi fraktet til Tändfors som er et fredet fossefall ikke langt fra Duved. Dr har de bygd et hotell av is hvor man kan overnatte, ha dåp, gifte seg el...Vakkert og moro å ha sett.

Turen videre gikk til en vanvittig god lunsjrestaurant/hytte/brenneri:) langt ute i nowhere, så vi kjørte faktisk beltebil dit (ny opplevelse det også) . Vi ble servert en herlig fiskegryte bestående av ørret, rotgrønnsaker og hummersaus (namnam) før vi tokturen ned i Åres minste brenneri for en liten snaps kalt "hoijt"...Lotta som eieren het holdt et lite, men entusastisk foredrag for oss.

Det hele ble avsluttet med en visningstur på flotte Holiday Club, så en svipptur innom systembolaget før et fyrverkeri av en afterski tilbake på Fjällgården hvor "Pink Hink" spilte til jubel og stor ståhei...Tro det var gøy å sette seg på toget tilbake? Not!!...Vel, vi fikk oss en liten overraskelse her også da toget vi kjørte med ble spiddet av en trestamme slik at vi kom litt senere tilbake til bartebyen enn ventet..

Tusen takk til Tonje og Yvonne:))) Blir gjerne med ved en senere anledning




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar